Levering en retour

Ter info:
U vindt hieronder heel wat info over leveringen en retours. Om onmiddellijk naar het deel over “retours” te gaan, klik op de button.

Naar Retours

LEVERING

Hoeveel kost een verzending?

Vanaf 65,00 euro is verzending binnen België gratis.
Tussen 30,00 en 64,99 euro kost een zending 5,95 euro.
Onder 29,99 euro kost een zending 9,95 euro.

Alle hier vermelde prijzen zijn incl. btw. 

 

Wanneer leveren wij uw pakket?

Wij doen ons uiterste best om uw bestelling bij u te krijgen binnen de 48 tot 72h na uw bestelling!
Waarom geen 24h zoals op de meeste webshops?
Omdat wij dit (voorlopig) in bijberoep doen.
De postpunten zijn dikwijls en helaas reeds gesloten als onze werkdag er op zit en daarom zijn we liever eerlijk over het feit dat het ons helaas niet altijd zal lukken om dezelfde dag te verzenden.
… en eerlijkheid duurt nog altijd het langst!

Let wel, natuurlijk gaan we wel steeds ons best doen om uw pakket alsnog daags na uw bestelling bij u te hebben! We willen u vooral op voorhand al informeren dat ons dat niet altijd zal lukken.

Hoe leveren wij uw pakket?

Wij leveren uw pakket in specifieke verpakkingen geschikt voor flestransport!
Op deze manier zijn ze optimaal beveiligd tegen beschadiging en komen ze breukvrij bij u aan.
Deze verpakkingen zijn goedgekeurd door de verschillende transporteurs.

transport-verzending-wijn-schuimwijn-coktail-6-fles-flessen.jpg
transport-verzending-wijn-schuimwijn-coktail-12-fles-flessen.jpg
transport-verzending-bier-wijn-schuimwijn-coktail-36-fles-flessen.jpg

Onze leveringen worden verzorgd door SendingWines en DPD.

Via de PREDICT service wordt u via mail op de hoogte gehouden van een aflevertijdsvak van 1 uur.
Op die manier weet u steeds wanneer uw levering ongeveer zal plaatsvinden.

DPD leveringen
DPD Predict transport levering

Kan ik zelf op voorhand een tijdsvak kiezen?

Dat kan helaas niet…
Of beter gezegd, er zijn wel “een aantal” mogelijkheden maar die maken een pakketzending zo duur dat ze eigenlijk niet interessant zijn.
Daarom bieden we het niet standaard aan.
Aarzel echter niet om ons te contacteren mocht u specifieke vragen hebben, we bekijken graag open en eerlijk met u wat mogelijk is.

Desnoods brengen we de zending zelf, als dat mogelijk is! 

Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?

Voorlopig kan dat helaas niet. We bekijken wel om dit in de toekomst mogelijk te maken.

Wat als ik niet thuis ben?

Door de PREDICT service wordt u door DPD op de hoogte gehouden van een aflevertijdsvak van 1 uur.
De kans dat u niet thuis bent, wordt hierdoor al een stuk kleiner.
Mocht het alsnog zo zijn dat u er niet kan zijn, wordt uw pakket in een DPD parcelshop geleverd waar u het vervolgens zelf kan afhalen.

TIP: als u weet dat u elke dag op kantoor bent of u weet dat een familielid, vriend of buur zeker thuis zal zijn, kan u eventueel beslissen om uw pakket daar te laten leveren

Leveren wij in het buitenland?

Voorlopig leveren wij niet in het buitenland. Er zijn voorlopig geen plannen om dat in de toekomst wel te doen.
Onze activiteiten beperken zich tot België en Luxemburg.

Kan ik vandaag nog mijn zending ontvangen?

Laat ons zeggen…  we willen ons best doen om dat mogelijk te maken maar gezien onze specifieke situatie is dat zo moeilijk dat we daar beter geen beloftes over maken.
Om die reden lijkt het ons beter om te zeggen “neen, dat kan niet”.

RETOUR

Wat als ik mijn zending retour wil sturen?

Jammer dat u dat wil doen maar kan gebeuren.
Wettelijk gezien hebt u als consument 2 weken
herroepingsrecht op uw online aankoop.
In geval u hiervan gebruik wil maken, gelieve ons binnen
de 14 dagen na de levering te contacteren.
Wij handelen dit dan samen met u af.
Nadat u ons op de hoogte hebt gebracht, heeft u 14 dagen
om de producten aan ons te retourneren.
 

Is een retour gratis?

Aan het retourneren van flessen ten gevolge van een foute productkeuze of hoeveelheid zijn helaas kosten verbonden.
U krijgt 100% van de aankoopwaarde van de geretourneerde producten teruggestort, verminderd met de effectieve kost van de retour.
Een (retour) pakkettransport kost 9,95 euro (incl btw) per doos.
Een doos mag maximum 25kg wegen.
Daarnaast bekijken we bij de terugbetaling ook of uw initiële bestelling na de retour nog steeds het nodige bedrag voor gratis levering haalde.
Indien na de retour blijkt dat het nodige bedrag voor gratis levering niet meer behaald werd, wordt de eventuele transportkost van de oorspronkelijke zending herberekend en indien nodig ook verrekend met de terugbetaling.

Een voorbeeld:

U bestelde 9 flessen “Light Live Schuimwijn Premium Chardonnay Dry 0,75L”. Hiermee behaalde u het nodige bedrag om van gratis levering te genieten.
Indien u van deze bestelling achteraf 3 flessen terugstuurt, behaalt u met uw initiële bestelling niet meer het nodige bedrag voor de gratis levering en gaan we die verzending alsnog aanrekenen volgens onze geldende transporttarieven.
In dit voorbeeld zou dit willen zeggen dat er een transport van 6 euro wordt aangerekend omdat de oorspronkelijke zending na de retour een waarde heeft die hoger is dan 35 euro, maar lager dan 75 euro.
Dit bedrag wordt in mindering gebracht bij de terugbetaling.

Alle vermelde prijzen zijn incl. btw

Hoe moet ik de producten verpakken?

Gebruik altijd een stevige verpakking. Wij raden aan om de verpakking te gebruiken waarin u de flessen hebt ontvangen omdat deze specifiek geschikt is voor verzending van flessen!
Let wel natuurlijk dat deze niet beschadigd werd tijdens transport of bij het openen.
Vul het retourformulier in dat u vindt op onze website of dat we u toestuurden en voeg het toe in de doos.
Dit is belangrijk, zonder dit document zou de afhandeling van de retour langer kunnen duren of kunnen wij in het slechtste geval de retour zelfs niet behandelen omdat we niet over de nodige info beschikken.
Zodra het product correct ingepakt is en het formulier zit in de doos, plak de doos dan stevig dicht, print je ontvangen verzendlabel uit en plak dit zichtbaar op doos.
Vervolgens brengt u de doos binnen bij een DPD Parcelshop.
U kan de DPD parcelshops in uw buurt vinden via volgende link: https://www.dpd.com/be/nl/pickup/pickup-parcelshop-vinden/
Belangrijk: Retourzendingen zijn voor risico van de verkoper. Dit houdt in dat alcoholvrij.be niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen.
Flessen die ons niet of gebroken bereiken, komen niet in aanmerking voor terugbetaling.
De producten dienen ons in originele staat en onbeschadigd te bereiken

Wat zijn de voorwaarden voor een retour?

  • Een product moet binnen de 14 dagen na ontvangst via de daarvoor voorziene weg aangemeld worden voor retour. Na deze 14 dagen worden retouraanvragen niet meer aanvaard.
  • De flessen zijn ongeopend en proper
  • De flessen zijn onaangetast en voorzien van alle oorspronkelijke labels en stickers.
  • Producten die als pakket werden gekocht, bijvoorbeeld een proefpakket, dienen als pakket te worden teruggestuurd. Het is niet mogelijk slechts een deel van een pakket retour te sturen.

Uitgesloten van retour:

Producten die met korting verkocht zijn omdat ze dicht bij hun vervaldatum zitten of uit ons gamma gaan.
Deze werden aan lagere prijs verkocht met specifieke vermelding van de vervaldatum en kunnen onder geen enkele voorwaarde worden teruggenomen.
Dit werd u medegedeeld bij het afrekenen van uw winkelmandje.

Wanneer word ik terugbetaald?

Wij doen ons uiterste best om de terugbetaling zo snel mogelijk in orde te brengen.
Dit dient uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending te zijn voltooid.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht.